Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Анонс
23.11
Секція педагогічних працівників професій легкої промисловості
ГОЛОВНА СТОРІНКА
Кадровий склад
Плани роботи
Освітній простір
ПТНЗ області
Контакти
Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість


Меню сайту


Категорії новин
Різне [82]
Різні новини (привітання, побажання, цікавинки та інше...)

Організаційно-методичні заходи [219]
Новини про семінари, конкурси, творчі групи та інші заходи організаційно-методичного напрямку

Публіцистика [3]
Новини про друковані видання(методичні листи, посібники, підручники, рекомендації...)

Нормативні документи [6]
Дана категорія містить різні нормативні документи:накази, положення та ін...

Новини ПТНЗ [78]
Новини ПТНЗ Полтавської області

 

Інформація про досвід

 

Фах: вчитель історії та суспільствознавства.

Педагогічний стаж: 39 років.

Тема: Педагогіка співробітництва – запорука формування здорового учнівського колективу.

Мета: підвищення ефективності навчально-виховного процесу, формування здорового учнівського колективу шляхом використання педагогіки співробітництва та новітніх освітніх технологій .

Актуальність: Використання педагогіки співробітництва дозволяє викладачу реалізувати ідею співробітництва тих, хто навчає і тих, хто навчається, сприяє оздоровленню психологічного клімату на уроці, створенню доброзичливої атмосфери і врешті-решт – підвищенню рівня знань учнів та формування здорового учнівського колективу .

Короткий зміст: Не секрет, що на навчання у ПТНЗ  приходять учні після закінчення 9-ти чи 11- ти класів, маючи певний життвий досвід, майже сформований характер, власні погляди на питання відношення до навчання, з досить різним знаннями. Дехто, зустрівшись у школі з несправедливістю у виставленні оцінок, рутинністю і одноманітністю на уроках, втратив інтерес до навчання , до особистості вчителя і навіть до самого себе. Тому  педагог, спираючись на досягнення сучасної педагогіки , психології і методики, шукає нових підходів у вихованні, які б відповідали потребам розвитку творчої особистості. Досягти поставленої мети можна лише тоді, коли учні повірять у вчителя, побачать у ньому людину, якій можна довірити свої думки, почуття , до якої можна завжди звернутися за порадою, допомогою, людину, яка за будь-яких обставин не принизить честі, гідності учня.

   Виховати учня не можна , коли він не господар у власному світі.

   Педагогіка співробітництва та використання новітніх технологій дають можливість спрямувати пробудження особистого інтересу учня до самоаналізу , самопізнання та самовдосконалення.

   Педагогіка співробітництва дозволяє пробудити особисті здібності учнів, сприяє розвиткові і утвердженню того неповторного, що притаманне лише даній особистості. Щоб досягти бажаного, щоб стати рівними партнерами, щоб мати задоволення від того, що учні розуміють педагога, кожен учитель повинен бути переконаний в тому, що серед учнів немає нездатних ні до чого. Варто пам`ятати , що справжній педагог – не той, хто вчить , а в кого діти вчаться самі. Причини невдачь у вихованні учнів слід шукати в собі, в своїх методах, а не дітях. Педагогіка співробітництва дозволяє втілити в життия три завдання :

  1. Відкрити учня- це означає , спираючись на фактичний рівень знань , життєвий досвід дитини,  показати їй саму себе, закономірності та способи розвитку її сил, якостей і здібностей, практичних умінь і навичок.

  2. Захопити учня – викликати в ньому потребу організувати себе для досягнення цілей. Для цього перед ним потрібно поставити важливі і посильні завдання, за успішне виконання яких можна було б похвалити.

  3. Направити учня – перш за все, дати йому достовірні правдиві знання про зміст життя, його труднощі, суперечності. Учень повинен зрозуміти, що сильнішою особистістю стане лише тоді, коли оволодіє вмінням управляти самим сосою, панувати над своїми думками і вчинками.

   Педагогіка співробітництва визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який не відкидає різниці в їх життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість.

   Використання педагогіки співробітництва дозволяє викладачу реалізувати ідею співробітництва тих, хто навчає і тих, хто навчається, сприяє оздоровленню психологічного клімату на уроці, створенню доброзичливої атмосфери і врешті-решт – підвищенню рівня знань учнів та формування здорового учнівського колективу.

 

Адреса вивчення досвіду: Державний професійно – технічний навчальний заклад «Професійний агарний ліцей» м.Кобеляки.

Інформація про узагальнення досвіду: методичний посібник «Педагогіка співробітництва- запорука здорового учнівського колективу».

Досвід презентовано на засіданні навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Полтавській області 26.06.2013 року. Досвід вивчався на рівні області у 2013-2014 навчальному році.

Досвід має загальнометодичний рівень практичної значущості і може бути використаний у всіх ПТНЗ області.

 

Корисні посилання



Законодавство України  Законодавство України

Комітет з питань науки і освіти Комітет з питань науки і освіти

Міністерство освіти і науки України Міністерство освіти і науки України

Інститут модернізації змісту освіти Інститут модернізації змісту освіти

Освітній портал Педагогічна преса Освітній портал Педагогічна преса

Український центр оцінювання якості освіти Український центр оцінювання якості освіти

Університет менеджменту освіти Університет менеджменту освіти

Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти

Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації

Стейкхолдери Стейкхолдери
Щоб додати необхідна авторизація