Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Анонс
23.11
Секція педагогічних працівників професій легкої промисловості
ГОЛОВНА СТОРІНКА
Кадровий склад
Плани роботи
Освітній простір
ПТНЗ області
Контакти
Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість


Меню сайту


Категорії новин
Різне [82]
Різні новини (привітання, побажання, цікавинки та інше...)

Організаційно-методичні заходи [219]
Новини про семінари, конкурси, творчі групи та інші заходи організаційно-методичного напрямку

Публіцистика [3]
Новини про друковані видання(методичні листи, посібники, підручники, рекомендації...)

Нормативні документи [6]
Дана категорія містить різні нормативні документи:накази, положення та ін...

Новини ПТНЗ [78]
Новини ПТНЗ Полтавської області

 

Інформація про досвід

 

Фах: Економіст-бухгалтер

Педагогічний стаж: 15 років

Тема: Використання опорних конспектів на уроках теоретичного та виробничого навчання з професії «Оператор комп’ютерного набору; обліковець з реєстрації бухгалтерських даних».

Мета: Створити комфортні умови навчання, щоб кожен учень  відчув свою успішність та інтелектуальну спроможність.

Актуальність:

Короткий зміст: Ефективність уроку залежить від багатьох чинників і не останнє місце серед них належить наочності. Досвід викладання спеціальних дисциплін свідчить про те, що незалежно від форм і методів проведення уроків наявність наочності обов’язкова.

   Лише словесні методи викладання нового матеріалу не сприяють швидкому засвоєнню та утриманню в пам’яті учнів певної інформації. Доцільно поєднувати бесіду, розповідь з демонструванням наочності як під час викладання нового матеріалу, так і під час контролю знань учнів.

   Методика використання опорних конспектів дає змогу викликати інтерес до навчання учнів.

   Опорні конспекти допомагають розв’язувати проблемні ситуації на уроках, що активізує учнів; розвивати логічне, аналітичне мислення учнів; оперативно оцінювати знання учнів.

   Опорний конспект дозволяє учневі:  глибше розібратися у вивченому матеріалі; швидше запам’ятати вивчений матеріал; грамотно, чітко викласти матеріал під час відповіді; приводити в систему отримані знання, особливо під час  повторення.

   Опорний конспект допомагає викладачу: наочно подати весь навчальний матеріал учням групи; сконцентрувати увагу на окремих найбільш важливих місцях навчального матеріалу; швидко без важких часових і енергетичних затрат перевірити, як учень зрозумів і запам’ятав урок.

   Переваги роботи з опорним конспектом: більша кількість об’єктивних оцінок; можливість залучення до процесу оцінювання учнів; формування свідомого відношення до процесу навчання; можливість доопрацювання теми; відсутність страху перед оцінкою.

   Основні показники результативності: Результативність застосування опорних конспектів забезпечується багаторазовим повторенням нового матеріалу на уроці: при традиційному викладі матеріалу, під час повторного пояснення з опорою на виконані учнями записи, у ході виконання домашнього завдання та контролю знань.

   Контроль оцінювання знань учнів у методичній системі застосування опорних конспектів сприяє гуманізації навчання, встановленню відносин співробітництва з учнями на засадах безконфліктних відносин. По-перше негативні оцінки учням не виставляються, бо не оцінюється незнання. По-друге, будь-яку позитивну оцінку учень має право й можливість покращити – виправити на вищу. По-третє, щоденне опитування при залученні учнів до інтерактивного навчання на заняттях взаємоконтролю, заняття-диспуті, занятті з проблемними ситуаціями підвищують інтерес до навчання, створюють основу для розвитку ситуації успіху. Інтелектуальним фоном даної ситуації є відчуття зростання, обмін знаннями та потяг до знань.

   Ефективність використання опорних конспектів на уроках теоретичного та виробничого навчання наведено у таблиці.

Результативність засвоєння учнями навчальних програм з Бухгалтерського обліку (використання методики опорних схем і конспектів)

 

2014-2015 н.р.

2015-2016 н.р..

2016-2017 н.р.

початковий  рівень знань

3%

2%

0,00%

середній рівень знань

38%

30%

25%

достатній рівень знань

48%

53%

57%

високий рівень знань

11%

15%

18%

 

Нижче на діаграмі  відображена результативність засвоєння учнями навчальної програми з Бухгалтерського обліку  (використання методики опорних схем і конспектів)

Адреса вивчення досвіду: Державний професійно-технічний навчальний заклад «професійний аграрний ліцей» м. Кобеляки

Інформація про узагальнення досвіду:  Методичні рекомендації  «Використання опорних конспектів  на уроках теоретичного та виробничого навчання»

Досвід презентовано на засіданні навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Полтавській області 26.06.2013 року. Досвід вивчався на рівні області у 2013-2014 навчальному році.

Досвід  може бути використаний у всіх ПТНЗ  області.

 

 

Корисні посилання



Законодавство України  Законодавство України

Комітет з питань науки і освіти Комітет з питань науки і освіти

Міністерство освіти і науки України Міністерство освіти і науки України

Інститут модернізації змісту освіти Інститут модернізації змісту освіти

Освітній портал Педагогічна преса Освітній портал Педагогічна преса

Український центр оцінювання якості освіти Український центр оцінювання якості освіти

Університет менеджменту освіти Університет менеджменту освіти

Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти

Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації

Стейкхолдери Стейкхолдери
Щоб додати необхідна авторизація