Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Анонс
23.11
Секція педагогічних працівників професій легкої промисловості
ГОЛОВНА СТОРІНКА
Кадровий склад
Плани роботи
Освітній простір
ПТНЗ області
Контакти
Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість


Меню сайту


Категорії новин
Різне [82]
Різні новини (привітання, побажання, цікавинки та інше...)

Організаційно-методичні заходи [219]
Новини про семінари, конкурси, творчі групи та інші заходи організаційно-методичного напрямку

Публіцистика [3]
Новини про друковані видання(методичні листи, посібники, підручники, рекомендації...)

Нормативні документи [6]
Дана категорія містить різні нормативні документи:накази, положення та ін...

Новини ПТНЗ [78]
Новини ПТНЗ Полтавської області

 

Інформація про досвід

 

Фах: Інженер-викладач.

Педагогічний стаж: 24 роки.

Тема: Співпраця викладача та учнів як засіб розвитку професійних компетентностей учнів.

Мета: Визначення сутності впровадження навчальної співпраці викладача та учнів у професійно-теоретичну підготовку кваліфікованого робітника, її місця в навчально-виховному процесі та у виявленні впливу співпраці на розвиток професійних компетентностей учнів.

Актуальність: Актуальність досвіду визначається сучасними тенденціями розвитку суспільства. Соціуму потрібні фахівці, готові до творчої ініціативи, самостійності, мобільності, здатні практично вирішувати поставлені перед ними життєві і професійні проблеми, це в свою чергу багато в чому залежить не від отриманих ЗУН, а від певних додаткових якостей, для визначення яких і вживають поняття «компетенції» і «компетентності». У зв'язку з цим постає актуальним питання про використання компетентнісного підходу у професійній підготовці учнів ПТНЗ. І саме співпраця викладача та учнів забезпечує засвоєння знань та умінь, володіючи якими, випускник училища знаходить підґрунтя для свого подальшого життя.

Короткий зміст: Досвід полягає в тому, що викладач на уроках професійно-теоретичної підготовки, на виховних годинах та позаурочних заходах використовує технологію співпраці викладача та учнів із застосуванням різних прийомів та методів. Використання будь-якого з методів передусім підпорядковане єдиній меті: розвитку професійних компетентностей учнів на основі співпраці викладача та учнів, які включають у себе розвиток творчого мислення, вміння у кожному конкретному випадку ставити передумову, обирати серед них проблему, розв’язувати її, робити висновки.

   Впровадження ідей співробітництва дає вражаючий результат в ПТНЗ, де створюється сприятливий психологічний клімат процесу навчання. Кожен із способів співробітництва викладача і учнів збільшує мотивацію учнів до отримання знань. Цікаві динамічні заняття сприяють поліпшенню інтересу до навчання, а заохочення і підвищена увага до учнів із боку викладача стимулює прагнення успіху в учнів. Індивідуальний підхід у процесі педагогічного діалогу створює умови для мотивації навіть відстаючих учнів. Тобто, розробляючи завдання, викладач враховує рівень складності кожному учню окремо.

Oсновні показники результативності: учні навчилися добувати, осмислювати інформацію; брати на себе відповідальність, приймати рішення, робити вибір, безконфліктно виходити з різних життєвих ситуацій; з’явилася потреба і готовність постійно навчатися.

Адреса вивчення досвіду: Вище професійне училище №7 м. Кременчук.

Інформація про використання досвіду:

  • виступи на засіданнях ЦМК «Зварювальне виробництво» та педагогічних читаннях;

  • проведення відкритих уроків та позакласних заходів для учнів та колег;

  • публікація на сторінках журналу «Професійно-технічна освіта»;

  • участь у Міжрегіональній науково-практичної конференції «Сучасна середня освіта: інновації, методологія, теорія, практика»;

  • участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Теоретико-методичні засади системи професійного самовизначення особистості в умовах регіону» та друкування тез.

Досвід презентовано на засіданні навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Полтавській області 24.03.2017 року. Запропоновано вивчати досвід на рівні області у 2017-2018 навчальному році.

 

Корисні посилання



Законодавство України  Законодавство України

Комітет з питань науки і освіти Комітет з питань науки і освіти

Міністерство освіти і науки України Міністерство освіти і науки України

Інститут модернізації змісту освіти Інститут модернізації змісту освіти

Освітній портал Педагогічна преса Освітній портал Педагогічна преса

Український центр оцінювання якості освіти Український центр оцінювання якості освіти

Університет менеджменту освіти Університет менеджменту освіти

Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти

Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації

Стейкхолдери Стейкхолдери
Щоб додати необхідна авторизація