Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Навчально-методичний центр ПТО
у Полтавській області
Анонс
23.11
Секція педагогічних працівників професій легкої промисловості
ГОЛОВНА СТОРІНКА
Кадровий склад
Плани роботи
Освітній простір
ПТНЗ області
Контакти
Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість


Меню сайту


Категорії новин
Різне [82]
Різні новини (привітання, побажання, цікавинки та інше...)

Організаційно-методичні заходи [219]
Новини про семінари, конкурси, творчі групи та інші заходи організаційно-методичного напрямку

Публіцистика [3]
Новини про друковані видання(методичні листи, посібники, підручники, рекомендації...)

Нормативні документи [6]
Дана категорія містить різні нормативні документи:накази, положення та ін...

Новини ПТНЗ [78]
Новини ПТНЗ Полтавської області

 

Інформація про досвід

 

Фах: вчитель математики і фізики.

Педагогічний стаж: 20 років.

Тема:  Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.

Мета: Підвищення ефективності навчальної діяльності, стимулювання та розвиток інтересу до навчання.

Актуальність:  Однією з актуальних проблем на сучасному етапі розвитку педагогічної теорії та практики є активізація пізнавальної діяльності учнів. Саме від її вирішення залежить ефективність навчальної діяльності, яка проявляється в міцному засвоєнні знань, стимулюванні та розвитку інтересу до навчання, формуванні самостійної думки та підготовці до самостійного життя.

Короткий зміст: Фізика – цікавий,  але серйозний предмет і потребує розумових зусиль для його опанування. Не секрет, що більшість учнів, які приходять навчатися до професійно-технічних навчальних закладів після закінчення 9 класів мають досить поверхневі знання з такого важливого для майбутніх робітників предмету. Багато учнів кажуть, що ця дисципліна для них складна, тому вони її не здатні опанувати. Учні упереджено ставляться до навчання, не бажаючи вчитись, бо важко.

         Перед викладачем стоять складні завдання. За три роки необхідно змінити ставлення учнів до предмету. Розвинути інтерес до пізнання фізики, розширити їх знання за курс школи,  сформувати нові знання і виробити практичні навички.  Створити умови, щоб  кожен учень мав право і можливість обрати обсяг та глибину засвоєння навчального матеріалу, враховуючи свої здібності, інтереси, нахили і потреби. За цих умов навчання для дитини стає посильним, умотивованим, цілеспрямованим та активним.

       Усі здібності людини розвиваються в процесі діяльності. Тому активізація пізнавальної діяльності учнів – це питання, яке продовжує бути актуальним.

       Сучасні дослідження в галузі освіти доводять, що традиційне навчання з найпоширенішими лекційними та запитальними методами не підходять більшості учнів. Учні по-різному сприймають, обробляють, відтворюють та застосовують знання. Одні відчувають глибоко, а інші осмислюють. Чутливі отримують інформацію через органи чуття, а ті, які осмислюють, підходять до всього  логічним шляхом. Одні спочатку вивчають ситуацію, а потім самі пробують з’ясувати суть  проблеми, а інші відразу, довго не замислюючись, починають щось робити, бо хочуть  відразу випробувати на собі, засвоїти нові знання. Кожен спосіб сприйняття знань має свої переваги та недоліки. Тому навчання має бути пристосоване до індивідуальних потреб різних учнів. Це вимагає від викладача різноманітних підходів до навчання. Від уроків, де в центрі уваги знаходиться вчитель, слід переходити до уроків, де самі учні доходять до висновків з допомогою вчителя. Люди, які не знають специфіку учительської праці, іноді запитують: « Чи не набридає розповідати одне і те саме рік у рік?» Але тільки вчитель знає, що кожен урок є неповторним. Тільки вчитель може зрозуміти,  скільки сил, енергії, уяви, творчого  мислення потребується, щоб підготувати урок, який не залишить байдужими учнів.

          Кожен вчитель вибирає ту методику навчання, яка дає можливість організувати навчальний процес таким чином, щоб практично всі учні були залученими до процесу пізнання.  На мою думку – це інтерактивне навчання. Це, насамперед, діалогове спілкування між викладачем та учнем.     Допомагають зацікавити учнів, розвивають їх пізнавальний інтерес різні прийоми навчання: використання прикладів з техніки, прикладів, що беруться із повсякденного життя та пов’язані із обраною професією; ілюстрація положень науки подіями сучасності; використання екскурсій в історію науки, літературу; демонстрація добре підготовлених та естетично оформлених дослідів; самостійна робота учнів на уроці; використання   сучасних мультимедійних технологій; залучення учнів до проектної діяльності та ін.. Наші учні повинні бачити у фізиці не лише нагромадження формул і складних правил, а й можливість пояснення ними явищ навколишнього світу, повинні бачити дію у цих явищах законів фізики, і тоді навчання буде цікавим, принесе радість пізнання і справжній успіх.

Основні показники результативності: 

Аналіз успішності учнів з фізики за 2014 – 2017 н.р.

2014 -2015 н.р.

1 курс

2 курс

1 семестр

річна

1 семестр

річна

21,4%

23,7%

 26,8%

27,9%

2015 -2016 н.р.

2 курс

3 курс

1 семестр

річна

1 семестр

річна

25,2%

28,4%

28,7%

29,2%

2016 -2017 н.р.

3 курс

1 семестр

річна

 28,7%

29,4%

                                                     

Адреса вивчення досвіду:  Державний професійно-технічний навчальний заклад « Професійний аграрний ліцей» м. Кобеляки

Інформація про узагальнення досвіду:  методичний посібник «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики».

Досвід презентовано на засіданні навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Полтавській області 2012 року. Досвід вивчався на рівні області у 2012-2013 навчальному році.

Досвід має загально методичний рівень практичної значущості і може бути використаний у всіх ПТНЗ області

 

Корисні посилання



Законодавство України  Законодавство України

Комітет з питань науки і освіти Комітет з питань науки і освіти

Міністерство освіти і науки України Міністерство освіти і науки України

Інститут модернізації змісту освіти Інститут модернізації змісту освіти

Освітній портал Педагогічна преса Освітній портал Педагогічна преса

Український центр оцінювання якості освіти Український центр оцінювання якості освіти

Університет менеджменту освіти Університет менеджменту освіти

Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти

Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації

Стейкхолдери Стейкхолдери
Щоб додати необхідна авторизація